Nyrekryterad som kundansvarig

Foto FredricEdin ny

Content Central fortsätter att växa och utökar nu med ytterligare en anställd. Fredric Edin har arbetat i över 20 år som företagare, eventskapare och mediesäljare. Nu är han i full färd med att sätta sig in i sitt nya arbete som kundansvarig på Content Central.

Hur känns det med nytt jobb?
– Fantastiskt spännande! Det känns roligt att arbeta med en produkt som är lika bra som självklar och nu gäller det att få ännu fler att upptäcka den.
Vad blir din roll på Content Central?
– Jag kommer som kundansvarig framför allt att vara en länk mellan Content Central och medierna. Tanken är att jag ska underlätta för redaktioner att beställa redaktionellt innehåll, att hitta nya skribenter och fotografer för uppdrag och att upptäcka idén och nyttan med de tjänster vi erbjuder.
Hur kommer du att ta dig an den uppgiften?
 – Genom att kontakta och besöka redaktioner och förklara hur enkelt och smidigt Content Central är. Samtidigt gäller det också att vara lyhörd för användarnas önskemål och behov så att vi tillsammans kan utveckla Content Central. Delaktighet från alla parter är en förutsättning för att tjänsten ska kunna utvecklas på bästa sätt.
Vad är din bakgrund?
– Inom mediebranschen har jag varit mediesäljare och ansvarig utgivare för ett par gratistidningar. Dessutom har jag gett ut en handbok för villaägare tillsammans med Svensk Byggtjänst. Jag har också hunnit med att driva hotell och restauranger och varit konsertarrangör.

Namn: Fredric Edin
Ålder: 52
Familj: fru och tre vuxna barn
Intressen: att bygga, fixa och inreda hemma, antikviteter, film m.m.